Impresii Dark Skies 2010

În sfârşit am ajuns şi noi acasă după săptămâni destul de solicitante, dar care ne-au făcut o plăcere deosebită de a petrece timp în natură. Anul acesta am organizat a doua ediţie a taberei de astronomie Dark Skies a Astroclubului SARM Sighet. Deşi a fost amânată cu vreo două zile din cauza unei ploi care părea să nu se mai oprească, tabăra a debutat bine şi pot spune că în general am avut cer senin. Din cele şase nopţi petrecute la observaţii, patru au fost cu adevărat senine şi condiţiile de observaţii au fost excelente.

Anul acesta am avut în medie 15 participanţi, numărul lor variind pe perioada taberei. Participanţii au fost din Sighet, Cluj, Baia Mare şi Bucureşti. Pe lângă distracţia din timpul zilei, seara s-a făcut astronomie. Am avut în dotare un total de 4 telescoape, o lunetă portabilă şi trei binocluri. Pe lângă ţintele astronomice clasice deja şi sesiunile de orientare pe cer, am observat şi diverse curiozităţi care ne-au ţinut în priză toată noaptea. Am avut ocazia de a vedea un frumos Jupiter cu o minutată pata roşie şi o mulţime de benzi pe el. Am observat şi celelalte planete, în special  Uranus, Neptun şi piticul Pluto. În câteva seri s-au realizat mini-maratoane pe teme de nebuloase planetare, stele duble şi obiecte Messier. Observaţiile concrete s-au completat cu atelierele din timpul zilei, unde s-au discutat diverse aspecte ale astronomiei.

Ne bucurăm atât eu cât şi Sorin că această a doua ediţie a fost un real succes şi aşteptăm cu nerăbdare anul viitor şi un nou Dark Skies. Pozele vor veni şi ele curând. Până atunci rămâneţi aproape de AstroClick revenit din vacanţa astronomică.

Comentariile sunt închise.